Klasy taneczne w tańcu towarzyskim:)

Kwiecień 9, 2009 at 12:05 pm (Uncategorized)

Chciałabym Wam przedstawić klasy taneczne w tańcu towarzyskim. Zdaję sobie sprawę, że większość z was kojarzy, że coś takiego jest w tańcu ale do końca nie wie o co w tym chodzi :). Więc ja chciałabym wam to trochę przybliżyć.

By zdobyć klasę taneczną należy mieć jakąś określoną liczbę punktów przyznawanych za start(+5 pkt) i za ilość pokonanych par, a zarówno dodatkowo za zajęcie miejsc na podium. Również jest określona liczba pudeł czyli miejsc na podium nie ważne czy I, II, III.

Ważna informacją jest to, że nie można przeskoczyć np. z D klasy do B, albo z E do C lub S. Klasy zdobywa się szczeblowo z E do D z D do C itd.

Klasa E- jest najniższą klasą taneczna w sportowym tańcu towarzyskim. Dostaje się ja automatycznie wraz z wystąpieniem na pierwszym turnieju:). W tej klasie tańczy się rozwinięte podstawowe kroki i sędziowie szczególnie patrzą na akcje ciała. Strój nie może mieć żadnych błyskotek ani kamieni. W tej kategorii tańczy się 8 tańców. Po zdobyciu 3 pudel i 150 pkt otrzymujemy…

Klasę D- która jest następna kategorią. Co do strojów zasada jest taka sama jak w klasie E. Otrzymujemy 200 pkt i 5 pudeł i możemy przejść do …..

Klasy C- która nieco się zmienia. Tańce latynoamerykańskie i standardowe liczone są oddzielnie co wiąże się z podwójnym startem. Para dodatkowo tańczy paso doble(łacina) i fokstrota(standard). Stroje niestety się nie zmieniają. By otrzymać klasę B należy 6 razy stanąć na podium i uzbierać 200 pkt.

Klasa B- to najcięższa kategoria. Zmieniają się stroje dozwolone są kamienie i przeróżne dodatki dla partnerki jak i dla partnera. Para poddaje się blaskom reflektorów. Style liczone są oddzielnie. Tańce są bardziej zwariowane a choreografie trudniejsze. By zdobyć następną klasę należy 8 razy stanąć na podium.

Klasa A- choreografie są już bardziej skomplikowane i trudniejsze. By osiągnąć klasę S należy 10 razy stanąć na podium.

Klasa S- czyli klasa mistrzowska. Jest to ostatnia klasa tańca towarzyskiego. Niewielu dochodzi do tego mistrzowskiego poziomu wtajemniczenia :). Należy oczywiście pamiętać, że to tylko klasa taneczna a umiejętności tancerzy nie kończą się na niej :)

090405-0352-zlote-pantofelkikopia-3-mp10t_20090307_122

kopia-2-mp10t_20090307_163kopia-mp10t_20090307_232

No to by było na tyle jeśli chodzi o skrócona charakterystykę klas tanecznych :). Mam nadzieje, że udało mi się ją wam choć trochę przybliżyć.

No a tu chce wam jeszcze pokazać filmik na którym jest przedstawiona świetnie tańcząca para ale spójrzcie na tego chłopaka w takim wieku a tak tańczy kosmos :) polecam też inne filmiki z jego udziałem teraz jest na pewno starszy i jeszcze lepiej tańczy :). Miłego oglądania :)


12 komentarzy

  1. Milena said,

    Chłopak na filmiku jest naprawdę świetny… jak ja bym chciała tak tańczyć… dobrze że można sobie jeszcze pomarzyć:P
    A jeżeli chodzi o klasy taneczne, to czemu Edytko nie pochwaliłaś się swoją klasą? Jeżeli chodzi o mnie to przybliżyłaś mi jak najbardziej o co chodzi z tymi klasami, bo zawsze mi się to myliło.. ale mam nadzieję, że od dzisiaj po przeczytaniu Twojej notki będę już na dłużej pamiętała jak to jest z tymi klasami.
    Ps. Ja nadal czekam na filmik z Tobą w roli głównej:D
    Pozdrawiam :)

  2. Asia said,

    Szczerze tylko słyszałam o tych klasach, ale nie wiedziałam o co chodzi. Ciekawe w jakiej klasie ty się plasujesz, co? Dołączam się do Mileny- mam nadzieję, że pojawi się jakiś filmik z twoim tańcem :)

  3. Karolina said,

    Ja powiem tylko tyle, ten chłopak jest zjawiskowy! ehh niesamowite;) No tak klasy… Jak ja żałuję, że nie tańczę na klasy aj;/ Trzeba było nie rezygnować, jak się małym było :) Pozdrawiam:)

  4. Ваня (паук Лев) said,

    я приветствую этот хлёпак это я :)
    я передаю привет девушкам из Польши !!!!! :)
    Танцевальные классы в бальном танце это завлекательная тема :)

  5. Paulina:) said,

    Ten koleś to chodząca guma normalnie rusza się zabójczo:):D

  6. Aga F said,

    Nie wiedziałam nic o tych klasach i jestem Ci wdzięczna za wiedzę :) Kto wie kiedy może się przydać… AHHHH :D Gorąco na Twoim blogu :))

  7. sędzia said,

    Nie potrafi odizolować ciała od nóg i za słabo zostawia nogi w walkach. co prawda rozciągnięty jak guma, miednica i biodra chodzą bez zarzutu, ale za te dwa błędy nie dostałby ode mnie skreślenia, a w finale może sędziowską 6 lub 5.

  8. hahaha said,

    wiem co to za chlopak to Dmitriy Bunin

  9. Paulaa. ;d said,

    ja jestem można powiedzieć tancerką tancze od 5 lat i jestem w kl. E
    dopiero od stycznia będe wyjeżdżąć na furnieje .
    a mój kolega w pierwszym roku jak zaczął tańczyć od razu prawie pojechał na turniej

    może tak byćć. ?

  10. Gabi said,

    Ten cjłopak jest niesamowity! Jego partnerka też nie tańczy najgorzej…

  11. jaa xd said,

    Chlopak super tańczy ale jego partnerka tez wymiata ;) ja tez tancze od okolo 5 lat ale dopiero teraz znalazlam partnera i mam nadzieję, że będziemy jeździć na turnieje :D kocham taniec towarzyski :33

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

