W klimacie dancehall…

Kwiecień 12, 2009 at 3:45 pm (Uncategorized)

DANCEHALLjest to gatunek muzycimageszny wywodzący się z Jamajki powstał pod koniec lat 60-tych z klasycznego reggae. Dancehall jest jednak o wiele żywszy i szybszy🙂.

Jednocześnie na równi ze wzrostem popularności nowego nurtu na wyspie zaczął rozwijać się kult tańca. Winston Blade jeden z weteranów dancehallu stwierdził, że taniec to absolutna podstawa a jego umiejętność jest obowiązkiem każdego Jamajczyka. Według niego ktoś kto przychodzi na zabawę i nie potrafi tańczyć zostanie wyśmiany. Nie powinien pojawiać się na imprezie dopóty, dopóki nie okiełzna sztuki fuzji ciała z muzyką:)

Dancehall wiec od samego początku nierozerwalnie łączy się z tańcem jest stworzony do tańca. Skierowany do osób znajdujących się na parkiecie. Ma porywać i wręcz zmuszać do ruchu. Warto wspomnieć, że jedynie na Jamajce powstał kult Dancehall Queen🙂– kobiety, która tańczy najseksowniej i najlepiej. Co roku organizowany jest ten konkurs podczas, którego w szranki stają rzesze kandydatek. Dziś kiedy dancehall zawitał do polskich klubów sami możecie się przekonać jak działa powodując, że nogi same rwą się do tańca.

Wiec dziewczyny nie musimy jechać aż na Jamajkę żeby zasmakować tego tańca🙂

Według mnie ten taniec jest super jest taki oryginalny i mało osób umie doskonale opanować jego sztukę. I od dawna wiadomo, że najlepsze są w tym czarnoskóre kobiety takie jak Shisha🙂 a oto jej pokaz świetnie!!!!!!!!!!!!:

Chociaż nie możemy tak bardzo narzekać pośród polek także znajduje się wiele kobiet które doskonale opanowały te technikę tańca np. Aneta Gąsiewicz  znana oczywiście z programu You Can Dance:) a o to pokrótce jej możliwości taneczne🙂:

Hmm tak szczerze to ja chciałabym sie nauczyć tego tańca ale cuż wszystko przedemna:P hi hi hi. Pozdrawiam wszytskich i dziękuje za komentarze do poprzednich notek:) buziaki:*

13 komentarzy

  1. Radek said,

    Zgadzam się, że jest to fajny taniec i napewno panom spodoba się szczególnie hehe:)po obejrzeniu tych filmików dla mnie Aneta fajniej tańczy.w końcu polska krew hehe:)

  2. Paulina:) said,

    Właśnie z pojawieniem się Anety w You can dance o tym tańcu stało sie jakoś głośniej, bo ona się w tym specjalizuje i robi to świetnie:) i właśnie jak zobaczyłam w YCD na czym to polega to bardzo mi się spodobało:D:D oczywiście lubię oglądać jak inni to robią, bo nie wiem czy bym się odważyła zrobić jakiekolwiek ruchy w tym tańcu:P:P hihi może po kryjomu w zaciszu domu:P:P eh

  3. Patunia said,

    W zasadzie nie jestem na tyle wysportowana i wygimnastykowana, żeby tańczyć w takiej technice, ale taniec jest jak najbardziej oryginalny i przyciągający uwagę;) Fajnie, że zrobiłaś notę właśnie o tym konkretnym tańcu, bo jest mega ciekawy:D Dziewczyna tańcząca w taki sposób, napewno zaimponowałaby nie jednemu chłopakowi na imprezie;D

  4. Jolanta Bielonko said,

    Dancehall- to jest to !!
    Uwielbiam ten styl styl..jest po prostu MEGA !

  5. Asia said,

    Aneta fajniej tańczy niż Shisha- bardziej energetycznie. Oglądałam kiedyś na MTV (jak się nie mylę), jak prowadziła taki mini kurs dancehallu, nie wydawało się to wcale takie trudne. Ale żeby tańczyć jak ona to trzeba lat praktyki. I powiem szczerze: zazdroszczę, że ona potrafi, a ja nie :PPPP

  6. agnesglo said,

    Jejku te dziewczyny na filmikach tak bosko ‚śmigaja’, ‚wyginaja swoim ciałem, ze rzeczywiscie nogi same rwa do tanca, cudnie:)

  7. Aga F said,

    Ja to nie wiem co powiedzieć😦 …. To jest boskie i koniec… Próbowałam nawet w Fair Play Crew swoich zdolności😀 ale no nic …. może od przyszłego roku😛

  8. Dominika said,

    Po obejrzeniu tych filmików bardzo spodobała mi sie ten taniec…szkoda że ja nie potrafie sie tak wyginać…

  9. Ulcik said,

    mmm:p;p nie płaczcie dziewczyny nauczymy się hehe! fajny taniec! zawsze mi się podobał. Moja dobra koleżanka trenuje dancehall. Jak na nią patrze to hehe;p…. myślę o zmianie orientacji;p;p oczywiście żartuje! A Ty Edytko wcale nie jesteś gorsza od nich:) sama doskonale wiesz jaką robisz furrorę na parkiecie:P

  10. malutka:) said,

    uwielbiam ten styl!!sama go tancze, chodz nie dlugo =) marzy mi sie tak krecic jak ona!!ale coz podobno wszytko przedemna=))zaczynam od pokazow w swoim miescie i okolicach wiec moje marzenia powoli zaczynaja sie spelniac !!zycze wam wszystkim spelnienia marzen !!:*:*

  11. Anusia said,

    kto tak umie??

  12. nadzieja said,

    hahha a ja tak umiem😉, ale nie rozwijam się raczej w tym kierunku…
    zamiast tego trenuje breakdance ;p .. i jestem zadowolona..
    a swoje umiejętności odpowiedniego poruszania dolnymi częściami ciała praktykuje raczej na dyskotekach ;p
    … i męskie grono uczestników zabawy jest zadowolone ;p

  13. poulinka said,

    ja też trenuje, sumiennie chodzę na zajęcia do dziewczyn z Ukku bit Divass, są boskie, nie dość, że są najlepsze w Polsce, to jarają się nimi ludzie z innych krajów!! w dancehallu są rzeczy trudne np. akrobacje, ale i masa prostych kroków, to taniec dla każdego !:) spróbujecie, warto🙂

Skomentuj

